Handelsbetingelser
Forretningsbetingelser
Breum Lau HR
Enggårdsvej 79
6710 Esbjerg V
CVR: 44819104
Ejer: Christel Breum Lau
Priser og betalingsfrist
Breum Lau HR handler kun med erhvervsvirksomheder, hvorfor alle priser er ex. moms.
Med mindre andet specifikt er aftalt i kontrakten, er betalingsfristen 14 dage efter modtagelse af faktura.
Overskrides betalingsfristen, opkræves et gebyr på 250 kr. ex. moms + 2 % af fakturabeløbet pr. påbegyndt overskredne måned.
Udgifter til materialer, transport, ophold mv.
I forbindelse med konsulentopgaver skal der påregnes ekstra udgifter til materialer, fx mapper, print af slides, hand-outs og redskaber.
Kørsel afregnes altid efter statens gældende takster. Ved timebetalte opgaver betaler Breum Lau HR tiden for de første 30 minutters transport, og tiden derefter faktureres pr. påbegyndt kvarter til halvdelen af den aktuelle timepris. Ved kurser og workshops er tiden til transport inkluderet i vederlaget.
Hertil kommer eventuelle udgifter til bro, overnatning m.m.
Timebetalte opgaver og klippekort
HR-rådgivning, sparring, coaching mv. løses som timebetalte opgaver. I rådgivnings- og sparringsforløb vil tiden, der bruges i forbindelse med møder, research, forberedelse, telefonsamtaler, planlægning, skriveopgaver, mailkorrespondance, administration m.m., blive registreret som arbejdstid. Den forbrugte tid noteres pr. påbegyndte kvarter.
Ved coaching og rådgivningsopgaver kan kunder købe et “klippekort” på 6, 12, 24 eller 50 timer. Således er timeforbruget på forhånd aftalt ligesom rabatten på timehonoraret (afhængig af klippekortets størrelse). Et klippekort betales, før opgaven påbegyndes og udstedes til en navngiven medarbejder eller til afdelingen/virksomheden. Ubrugte klip refunderes ikke. Et klippekort gælder 1 år fra den dag, hvor fakturaen er betalt. Vedrørende aflysning henvises til afsnit herom.
Aflysning og flytning af konsulentopgave
Aflysning af datofastsatte konsulentydelser såsom kurser og workshops kan ske uden beregning, hvis aflysning sker 60 dage før aftalt dato for afholdelse. Ved aflysning mindre end 30 dage før afholdelse betales 50 % af det aftalte honorar. Konsulentydelser kan flyttes til ny dato uden beregning, hvis det sker 30 dage før aftalt dato. Hvis aflysning sker senere, anses ydelsen som gennemført, og der udfaktureres som aftalt.
Ledersparring, coaching og andre møder kan flyttes til ny dato uden beregning indtil 5 dage før fastsat mødedato. Hvis aflysning sker senere, anses ydelsen som gennemført. Ved sygdom kan der dog flyttes med et varsel på 1 dag, dog betales der et mødelokalegebyr på 500 kr.
I tilfælde af konsulentens sygdom erstattes ydelsen med en tilsvarende ydelse. En aflyst coaching session bliver således erstattet af en ny coaching session.
Fortrolighed og persondata
Breum Lau HR udviser dyb diskretion og fortrolighed med hensyn til særlige forhold. Det gælder medarbejderes, kunders eller deres klienters personlige forhold og forretningshemmeligheder, som Breum Lau HR medarbejder måtte få kendskab til under udførelse af opgaven.
Breum Lau HR registrerer almindelige oplysninger som fulde navn, firmanavn, stilling, telefonnummer, mobiltelefonnummer, arbejdsgivers adresse etc. på kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere. Læs om Breum Lau HR’ Privatlivsbetingelser her på hjemmesiden.
I forbindelse med konsulentopgaver som fx rekruttering, HR-support, coaching, organisationsudviklingsforløb og/eller brug af test, vil der blive lavet en databehandleraftale eller en samtykkeerklæring.
Immaterielle rettigheder
Breum Lau HR har de immaterielle rettigheder til materiale og redskaber mv., som udleveres i forbindelse med konsulentopgaver. Dvs. at materialet ikke må anvendes i forbindelse med undervisning, workshops mv. udenfor organisationen, videresælges eller gives til andre personer uden Breum Lau HR/ ophavsretshavers udtrykkelige godkendelse.
Ansvar
Breum Lau HR leverer til tiden med et højt fagligt niveau og stort spænd af konsulentfærdigheder, sådan som det kan forventes af en konsulent med høj professionalisme.
Breum Lau HR kan ikke drages til ansvar for direkte eller indirekte tab som følge af samarbejdet eller rådgivningen. Det påhviler kunden selv at sikre, at de aktiviteter, der iværksættes som følge af konsulentstøtten, ikke er i strid med loven og med virksomhedens politikker mv. Der gives ingen garantier for virkning og resultat af rådgivningen, da ansvaret for implementering af råd og handlinger alene ligger hos kunden.